Zakupy dla jeźdźców — czy warto? Konie to jedne z najpopularniejszych zwierząt na świecie, są dobrymi przyjaciółmi człowieka i towarzyszą nam przez cały czas. Początkowo wierzchowce były używane głównie do celów wojskowych i były wykorzystywane jako pomoc rolnicza. Po rewolucji przemysłowej przewidywano, że wyjdą z mody, ale okazuje się, że nie zostały całkowicie zastąpione przez mechaniczne odpowiedniki.
Obecnie rola koni w życiu człowieka uległa dużym zmianom. Obecnie są one mniej używane w pracach terenowych, a bardziej jako hobby i pasja dla wielu. Z roku na rok przybywa osób zainteresowanych jazdą konną, a także szkół, które uczą jazdy konnej. Konie są również często wykorzystywane w leczeniu dolegliwości – terapia jeździecka, wyścigi transmitowane w telewizji przyciągają tłumy, a dżokeje przyciągają wielu miłośników koni. Ogromna popularność jeździectwa przełożyła się na rynek e-commerce i powstaje coraz więcej sklepów jeździeckich, w których można kupić najważniejsze elementy ubioru jeździeckiego.
Rozwój e-commerce i sklepów jeździeckich w Polsce
Szacuje się, że sprzedaż internetowa w Polsce przekracza 40 mld zł rocznie. To dużo, ale ten rynek będzie rósł i żadna katastrofa tego nie zmieni. Wartość krajowego rynku e-commerce plasuje nas w europejskiej czołówce sprzedaży internetowej. Polacy pokochali zakupy online i coraz częściej z nich korzystają. Jak wszędzie na świecie najczęściej zamawiamy ubrania, książki, płyty z muzyką i gry. Według ekspertów e-commerce perspektywy polskiego e-commerce w 2019 roku są bardzo optymistyczne. Według analiz do końca 2019 roku sprzedaż przekroczy 50 mld zł, a w 2020 roku może sięgnąć nawet 70 mld zł.
Co wpłynęło na rozwój e-commerce w Polsce?
Po pierwsze, coraz więcej osób generalnie korzysta z Internetu, wprowadzenie zakazu handlu w niedziele, popularność spersonalizowanych informacji reklamowych oraz wzrost atrakcyjności sklepów internetowych. Duży wpływ na przychody z e-commerce miał też rozwój branży mobilnej i rosnące zaufanie Polaków do robienia zakupów telefonem komórkowym.
E-commerce w Polsce to nie tylko ubrania, płyty czy książki. Rozwój całej branży zachęca branże niszowe do otwierania nowych sklepów. Sklepy jeździeckie są jednym z takich przykładów. Właściciele sklepów stacjonarnych z artykułami jeździeckimi dostrzegli ogromny potencjał sprzedażowy swoich produktów w Internecie. Miłośnicy jazdy konnej mają łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych do jazdy konnej akcesoriów. Korzyści odnoszą obie strony, właściciele sklepów jeździeckich poszerzają grono odbiorców, a klienci mają łatwiejszy dostęp do produktu.
Różne sklepy dla jeźdźców
Szeroka oferta produktowa to klucz do sukcesu sklepu internetowego. Dobre sklepy jeździeckie mają w swojej ofercie produkty dla koni i jeźdźców. Wśród wielu produktów oferowanych w sklepie na szczególną uwagę zasługują akcesoria do profesjonalnej odzieży dla jeźdźców. Dobrze ubrany jeździec powinien mieć na sobie ocieplane legginsy, bryczesy, kurtkę, kamizelkę jeździecką oraz kask lub czapkę. Powinien mieć też specjalne buty, ostrogi, rękawiczki jeździeckie, koszulkę lub czapsy. Wyceny powinny obejmować również akcesoria dla koni takie jak derki, siodła, poduszki, bandaże, uzdy, wędzidła, czapraki i wiele innych produktów. Dobry sklep powinien również oferować artykuły do pielęgnacji kucyków i grzywy, takie jak grzebienie, szczotki i profesjonalne prace przygotowawcze.
Duża część sklepów internetowych Rider sprzedaje również artykuły papiernicze. Jest to bardzo wygodne dla wszystkich zainteresowanych zakupem asortymentu. Nie tylko mogę zobaczyć, ale także przymierzyć rzeczy przeznaczone tylko dla rowerzystów — klienci doceniają tę wygodę.
Jak odnieść sukces w tej branży?

Kupno domeny, hosting, założenie sklepu internetowego i co dalej? Samo stworzenie sklepu internetowego nie gwarantuje mi sukcesu. Jak więc przygotować sklep dla jeźdźców, aby odniósł sukces? Wymagane jest przede wszystkim doświadczenie i zapał. Jeśli dopiero zaczynasz działalność w e-commerce, warto powierzyć początkowe działania profesjonalnemu podmiotowi odpowiedzialnemu za reklamę i promocję Twojego sklepu.
Obecnie rynek akcesoriów jeździeckich jest już bardzo konkurencyjny, więc powinieneś dokładnie przemyśleć swoją strategię marketingową, która pomoże Ci odnieść sukces. Drugim ważnym czynnikiem jest pasja. Prowadzenie określonej działalności, takiej jak sklep dla jeźdźców, wymaga dużej specjalistycznej wiedzy na temat sprzedawanych przedmiotów. Dodatkowym atutem jest uprawianie jazdy konnej, dzięki czemu łatwiej nawiązać kontakty biznesowe, które mogą przełożyć się na realne zyski. Oczywiście tutaj, jak w każdej innej branży, należy śledzić branżowe trendy i prezentować się na najważniejszych wydarzeniach.