Motywacja do ćwiczeń – co zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu?

Silna motywacja to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o tym, czy osiągniemy sukces. Niestety bardzo trudno utrzymać jej wysoki poziom. Wzmożony entuzjazm, który towarzyszy nam przy planowaniu celu i określaniu dróg do jego realizacji po czasie zaczyna słabnąć, aż w końcu całkowicie się rozmywa. Sytuacji nie ułatwiają codziennie obowiązki, zabieganie, stres, praca i towarzyszące im zmęczenie. Mając taki tryb życia, szczególnie trudno jest znaleźć czas na regularne ćwiczenia i przestrzeganie diety. W dzisiejszym artykule dzielimy się wskazówkami, które pomagają utrzymywać wysoki poziom motywacji oraz wspomóc sprawne i, przede wszystkim, skuteczne realizowanie celów.

Metoda małych kroków

Na samym początku musimy uświadomić sobie, że w pierwsze dni treningu będziemy mieć ogromne pokłady entuzjazmu i naturalnym procesem jest to, że po jakimś czasie ten zapał osłabnie. Z tego powodu warto swoją przygodę z odchudzaniem/poprawą kondycji zacząć od naprawdę małych kroków. Takimi krokami może być pięciominutowy codzienny trening, pójście piechotą do pracy, zrezygnowanie z windy, odrobinę mniejsza porcja jedzenia lub zjedzenie jednego owocu dziennie. Wydaje się, że takie małe decyzje nie zmienią dużo. W rzeczywistości jest inaczej. Po pierwsze – wytrzymując w takim małym postanowieniu, dowodzimy sobie, że potrafimy być uparci w dążeniu do celu i regularność nie jest nam obca. Po drugie, takie małe różnice rzeczywiście robią różnicę dla naszego zdrowia, nawet jeśli w krótkim okresie nie dostrzeżemy zmiany. Małe zmiany łatwiej jest wdrożyć i nie poczujemy dużego zniechęcenia, gdy przyjdzie czas na realizację codziennego, niewielkiego obowiązku. Z czasem jednak będziemy potrzebowali czegoś więcej – zdrowsze odżywianie przecież nie wystarczy i czas zabrać się za trening.

Pomoc trenera personalnego – poszukaj specjalisty, kto pomoże ci zrealizować cel

Mamy dwie opcje – możemy samodzielnie zrobić research, wyszukać ćwiczenia i dobrać dietę, albo skorzystać z pomocy trenera personalnego https://studioterapia.pl/kontakt/. Ta pierwsza opcja jest oczywiście tańsza, ale decydując się na nią, musimy liczyć się z tym, że może być nieskuteczna. Stworzenie zbilansowanej diety, która idealnie będzie pasować do naszych ćwiczeń oraz trybu życia nie jest łatwe. Żeby to zrobić, należy mieć pojęcie o dietetyce. Komponowanie swojej diety na zasadzie prób i błędów może sprawić, że będziemy osłabieni, trudniej będzie nam ćwiczyć lub przeciwnie – będziemy dostarczać sobie zbyt dużo kalorii. Kolejna sprawa to ćwiczenia; chociaż w internecie znajdziemy mnóstwo przykładów gotowych treningów, nigdy nie będziemy mieć pewności, że wykonujemy je właściwie. Złe ułożenie ciała podczas ćwiczeń nie tylko może być niebezpieczne, ale też zwyczajnie może zmniejszać efekty naszych wysiłków. Niewłaściwie dobrane ćwiczenia, ich złe wykonywanie oraz niezbilansowana dieta – to wszystko może doprowadzić do tego, że po dłuższym czasie nadal nie zauważymy zadowalających efektów.

Korzystając z pomocy trenera personalnego https://studioterapia.pl/, mamy większą szansę na odniesienie sukcesu. Po pierwsze, specjalista będzie demonstrował, jak ćwiczyć, a następnie obserwował nasz trening i korygował szkodliwe lub nieefektywne ruchy. Po drugie, trenerzy personalni mają wiedzę na temat zdrowego, zbilansowanego odżywiania i są w stanie zaproponować nam dietę, która całkowicie spełni potrzeby naszego organizmu. Po trzecie wreszcie, praca z trenerem personalnym motywuje nas do zwiększonego wysiłku. Ktoś nas obserwuje, doradza i podtrzymuje na duchu. W takiej sytuacji trudniej jest przerwać trening i odpuścić.

Poszukaj motywacji w samym sobie

Pomoc trenera personalnego przyspiesza realizację celu oraz pozytywnie wpływa na naszą motywację. Nie możemy jednak oczekiwać, że taki specjalista wykrzesać z nas energię, jeśli sami nie potrafimy określić powodów, dla których chcemy się zmienić. Ta praca należy tylko i wyłącznie do nas. Dlaczego chcemy poprawić swoją kondycję? Co to nam przyniesie? Dlaczego ten efekt będzie dla nas tak ważny? Bez odpowiedzenia sobie na te wszystkie pytania trudno będzie nam dokończyć wyczerpujący trening albo podnieść się z łóżka i iść na siłownię, gdy na zewnątrz jest zimno i pada.

 

Gdy czujemy zniechęcenie i jesteśmy zmęczeni, powody, dla których rozpoczynaliśmy metamorfozę, rozmywają się; coraz ważniejsze robi się dla nas aktualne samopoczucie. Aby zawsze pamiętać o swoich dążeniach, zaopatrzymy się w … kartkę papieru i długopis. Postarajmy się spisać wszystko to, co męczy nas w aktualnym stanie, oraz co zyskamy, jeśli ten stan się zmieni. Czasem takim motywatorem może być chęć polepszenia swojego stanu zdrowia. Bardzo często zaczynamy ćwiczyć, żeby wyglądać lepiej, a co za tym idzie – czuć się lepiej. Wyższe poczucie własnej wartości może wpłynąć na to, że będziemy bardziej otwarci na ludzi i chętniej będziemy podejmować wyzwania, również te zawodowe. Takie „wytłumaczenie sobie” powodów, dla których warto ćwiczyć, będzie zbawienne dla naszej motywacji. Warto podzielić się tymi przemyśleniami z trenerem personalnym. Dzięki temu będzie wiedział, jak skutecznie wzmacniać naszą motywację do pracy.

 

About the author

Dodaj komentarz